Miłosz Motyka
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Miłosz Motyka
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Z wykształcenia jest magistrem inżynierem środowiska, absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Zaangażowany w działalność społeczną, w latach 2017-2023 pełnił funkcję prezesa Forum Młodych Ludowców. Absolwent Szkoły Liderów Politycznych. Od 2019 roku rzecznik prasowy Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Jakub Ruszel
Dyrektor Wykonawczy ds. Zarzadzania Ryzykiem i Zgodnością, ORLEN
Jakub Ruszel
Dyrektor Wykonawczy ds. Zarzadzania Ryzykiem i Zgodnością, ORLEN
Od 18 lat związany z Orlen S.A. w obszarze zarządzania ryzykiem regulacyjnym oraz compliance gdzie zajmował kolejne stanowiska eksperckie a następnie menadżerskie związane z lobbingiem i doradztwem regulacyjnym w Spółce. Obecnie jako Dyrektor Wykonawczy odpowiada za obszar Zarzadzania Ryzykiem i Zgodnością w Koncernie, zarządzając polityką lobbingową, doradztwem regulacyjnym, compliance, zarządzanie ryzykiem korporacyjnym a także nadzorując działanie wewnętrznych systemów zarządzania w Spółce.
Specjalizuje się regulacjach rynku paliw i energii oraz w rozwiązaniach prawnych dotyczących zapewnianie a bezpieczeństwa dostaw paliw oraz energii na rynek a także w kształtowaniu dialogu publicznego z regulatorami działalności Koncernu.
Z wykształcenia prawnik, ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej „Funkcjonowanie Rynku Energii” oraz Inżynierię Gazownictwa na Politechnice Warszawskiej.
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Tytuł doktora nauk technicznych uzyskał w 2003 roku w Instytucie Chemii Przemysłowej im. prof. I. Mościckiego w Warszawie. W 2001 roku ukończył studia na kierunku technologia chemiczna na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku oraz Podyplomowe Studia Zarządzania Finansami i Marketingu tejże uczelni. W 2009 roku uzyskał stopień Master of Business Administration (MBA) University of Illinois at Urbana-Champaign w kooperacji z Politechniką Lubelską. Ponadto ukończył m.in. Professional Development Program – Strategic Business Management na Harvard University Extension School oraz Strategies for Sustainability w Stanford Center for Professional Development na Stanford University.
Od czerwca 2013 roku jest Prezesem Zarządu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego – najważniejszej organizacji reprezentującej polski przemysł chemiczny na forum krajowym i międzynarodowym. Izba jest najsilniejszą organizacją reprezentującą branżę chemiczną liczącą ok. 13 tys. przedsiębiorstw i ponad 343 tys. miejsc pracy, która stanowi prawie 19% udziału w polskim przemyśle.
Jest ekspertem sektora chemicznego z ponad 23-letnim stażem pracy na najwyższych stanowiskach menadżerskich, zarządczych oraz w obszarze naukowo-akademickim. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego oraz rafineryjno- petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej (m.in. 2004-2006: ORLEN S.A. – Szef Biura Wiceprezesa Zarządu ds. Produkcji, Hurtu i Logistyki; 2010-2013: Anwil S.A. – Członek Zarządu ds. Strategii i Działalności Operacyjnej; 2012-2013: Chemeko sp. z o.o. – Prezes Zarządu; 2009-2010: Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. – Wiceprezes Zarządu Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju; 2010: Kemipol sp. z o.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej; 2005: Orlen Unipetrol a.s. – Teamleader Zespołu R&D w ramach przejęcia holdingu; 2011-2013: Spolana s.r.o. – Przewodniczący Rady Nadzorczej).
Przez kilka lat realizował liczne projekty w doradztwie strategicznym m.in. w DGA S.A., AKJ Capital S.A., Instytucie Studiów Energetycznych sp. z o.o. Związany był także naukowo-dydaktycznie z Politechniką Warszawską i w obszarze naukowo-badawczym z Instytutem Chemii Przemysłowej im. prof. I. Mościckiego w Warszawie.
W przeszłości był także członkiem zarządu organizacji Fertilizers Europe w Brukseli, członkiem Advisory Board w World Refining Association oraz ekspertem Zespołów Parlamentarnych ds. Przemysłu Chemicznego.
Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych. Od 2016 roku jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego w Brukseli (CEFIC), gdzie reprezentuje interesy 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji). Od prawie 10 lat zasiada również w Zarządzie i Komitecie Sterującym Europejskiej Grupy Pracodawców Przemysłu Chemicznego w Brukseli (ECEG).
Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej, Rady Koordynacyjnej ds. Gospodarki Wodorowej przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Ponadto zasiada w Radach Instytutów Sieci Łukasiewicz – Instytutu Chemii Przemysłowej im. prof. I. Mościckiego w Warszawie oraz Łukasiewicz – Instytutu Nowych Syntez Chemicznych w Puławach.
Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą, w tym m.in. członek rady nadzorczej ORLEN S.A. Ponadto członek rad gospodarczych polskich uczelni technicznych, rad programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych, m.in. wieloletni członek American Chemical Society. Współtwórca patentów związanych z chemią przemysłową, autor licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
Adam Gniazdowski
Government & Regulatory Affairs Manager, Dział Strategii, Qemetica
Adam Gniazdowski
Government & Regulatory Affairs Manager, Dział Strategii, Qemetica
Menedżer ds. regulacji w Qemetica S.A., wcześniej urzędnik Ministerstwa Klimatu i Środowiska, gdzie odpowiadał za kwestie związane z sektorem gazu ziemnego i rynkiem energii elektrycznej. Brał udział w pracach nad licznymi aktami prawa Unii Europejskiej, pracował również w dyplomacji. Absolwent studiów MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz International Masters’ in Economy, State and Society na University College London.
Marek Bodal
Szef Biura Efektywności Energetycznej i Dekarbonizacji, Rafineria Gdańska
Marek Bodal
Szef Biura Efektywności Energetycznej i Dekarbonizacji, Rafineria Gdańska
Absolwent Politechniki Gdańskiej na wydziale Elektrotechniki i Automatyki. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach z branży Energetycznej oraz Produkcyjnej, specjalizując się w zarządzaniu obszarami związanymi z wykorzystaniem energii i ograniczaniem jej zużycia. Obecnie jako Szef Biura Efektywności Energetycznej i Dekarbonizacji zaangażowany jest w przyspieszenie przejścia Rafinerii Gdańskiej do gospodarki niskoemisyjnej, co jest nie tylko korzystne dla środowiska, ale także pozwala firmie na osiągnięcie zgodności z regulacjami dotyczącymi zmian klimatu i zrównoważonego rozwoju.
dr Jerzy Baehr
Współzałożyciel, radca prawny, WKB Lawyers
dr Jerzy Baehr
Współzałożyciel, radca prawny, WKB Lawyers
Ekspert w dziedzinie prawa energetycznego, prywatyzacji, prawa zamówień publicznych, prawa antymonopolowego i prawa komunalnego. Doradza klientom z branży energetycznej m.in. w kwestiach legislacyjnych, regulacyjnych, w tym odnośnie zagadnień taryfowych, umów, w sprawach spornych przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki; doradza również w zakresie prowadzenia spraw spornych.
Realizował setki projektów dla wiodących firm sektora energetycznego. Był wielokrotnie angażowany w prace parlamentarne związane z kluczowymi dla sektora energetycznego regulacjami oraz pracami nad pakietem nuklearnym. Jest współautorem cenionych komentarzy do prawa energetycznego, prawa o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii.
Kierował projektami realizowanymi przez Urząd Zamówień Publicznych w oparciu o grant Banku Światowego. Bardzo wysoko oceniany przez wiodące światowe i polskie rankingi kancelarii prawnych (Chambers Europe – Band 1, The Legal 500 EMEA – Hall of Fame, IFRL1000, Who’s Who Legal, Rzeczpospolita).
Jest Członkiem Stowarzyszenia Prawników Prawa Energetycznego.
Damian Fogel
Dyrektor, Biuro Regulacji i Wsparcia Handlu Gazem, ORLEN
Marijana Mance
Team Leader Multilateral Relations, DG ENV, European Commission
Marijana Mance
Team Leader Multilateral Relations, DG ENV, European Commission
Marijana Mance jest liderką zespołu ds. wielostronnych porozumień środowiskowych w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska Komisji Europejskiej. Koordynuje prace w obszarze ochrony środowiska związane z Zgromadzeniem Ogólnym ONZ oraz Zgromadzeniem Środowiskowym ONZ, ze szczególnym naciskiem na gospodarkę o obiegu zamkniętym i kwestie zanieczyszczeń. Uczestniczyła w niektórych z najważniejszych negocjacji porozumień wielostronnych w dziedzinie ochrony środowiska w ciągu ostatnich 20 lat, a obecnie koordynuje prace nad trwającymi negocjacjami w sprawie Panelu Naukowo-Politycznego ds. Chemikaliów, Odpadów i Zanieczyszczeń.
Joanna Hejft
Client Partner, Atos Poland
Joanna Hejft
Client Partner, Atos Poland
Joanna Hejft od ponad 20 lat wspiera polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej w oparciu o nowoczesne technologie oraz narzędzia zarządcze i finansowe. Zanim dołączyła do branży IT, przez ponad 10 lat zdobywała doświadczenie w czołowych firmach konsultingowych, budując i realizując projekty odpowiadające bieżącym i perspektywicznym potrzebom klientów, wraz ze źródłami finansowania.
W Atos, jako service Delivery Manager, odpowiadała za planowe, uporządkowane i skuteczne dostarczanie złożonych pakietów usług informatycznych dla różnorodnych klientów grupy, budując jednocześnie relacje pozwalające zrozumieć największe bolączki, wyzwania i oczekiwania firm w obszarze IT. Obecnie, w roli Client Partnera, Joanna skupia się na wsparciu klientów w wyborze najlepszych rozwiązań w odpowiedzi na indywidualne potrzeby w połączeniu z rynkowymi standardami oraz technologicznymi trendami przyszłości.
Joanna jest autorką publikacji i artykułów, uczestniczyła też jako prelegentka w licznych konferencjach, seminariach i szkoleniach.
Robert Jeszke
Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania Emisjami, Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy IOŚ-PIB, KOBIZE.
Robert Jeszke
Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania Emisjami, Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy IOŚ-PIB, KOBIZE.
Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w zakresie polityki klimatyczno-energetycznej i zrównoważonego rozwoju. Koordynator dwóch projektów LIFE: Climate CAKE PL i LIFE VIIEW2050. Ekspert rządowy w trakcie negocjacji unijnego pakietu klimatyczno-energetycznego w 2008 r. i w trakcie jego implementacji w kolejnych latach 2009-2021. Współautor architektury mechanizmu finansowania w Polsce ochrony klimatu – Green Investment Scheme (GIS). Polski ekspert krajowy ds. oceny polityk i działań nominowanych do listy wiodących ekspertów UNFCCC (UNFCCC Roster of Experts). Członek delegacji rządowej na COP14, COP19 i COP25 negocjującej nowe międzynarodowe porozumienie w sprawie zmian klimatu w ramach procesu UNFCCC. Wcześniej w Ministerstwie Zdrowia koordynował prace związane ze zdrowiem środowiskowym, odpadami, REACH. Uczestniczył w różnych grupach roboczych i zadaniowych zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym zajmujących się kwestiami polityki ochrony środowiska i klimatu, gospodarki i zmian klimatu oraz handlu emisjami. Pomysłodawca i redaktor naczelny miesięcznika “Raport z rynku CO2” wydawanego przez KOBiZE od 2012 r. oraz publikatora „GO2’50”. Autor i współautor wielu analiz i publikacji dotyczących zagadnień polityki klimatyczno-energetycznej, publikowanych zarówno w czasopismach krajowych, jak i międzynarodowych.
Klaudia Kleps
Dyrektor Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Klaudia Kleps
Dyrektor Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od 2014 r. jest członkiem zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Od 2016 roku Przewodnicząca Kapituły Programu „Odpowiedzialność i Troska” (Responsible Care).
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego m.in. odpowiada za: koordynowanie prac Działu Rzecznictwa i Legislacji, koordynowanie prac Komisji Środowiska, opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie ochrony środowiska i innowacji, współpracę z administracją rządową w zakresie legislacji unijnej i krajowej, koordynację działań związanych z realizacją Programu „Odpowiedzialność i Troska” współpracę z CEFIC w zakresie udziału w pracach kilkunastu grup roboczych dotyczących legislacji środowiskowej, innowacji oraz Programu Responsible Care.
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej z tytułem mgr. inż. specjalizacji Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja, a także Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenie w projektowaniu, obliczeniach i analizach inżynierskich instalacji technologicznych oraz sanitarnych.
Sławomir Kulikowski
Head of Innovation, Atos Poland
Sławomir Kulikowski
Head of Innovation, Atos Poland
Sławomir Kulikowski to doświadczony lider IT z ponad 25-letnim doświadczeniem w zakresie innowacji technologicznych i transformacji w różnych branżach. Obecnie, w roli Head of Innovation w Atos Poland Global Services, prowadzi przełomowe inicjatywy, które łączą cele biznesowe z nowymi technologiami, promując kulturę kreatywności i strategicznego myślenia.
Sławek z sukcesem przeprowadza klientów Atos przez złożoność transformacji cyfrowej, wykorzystując technologie chmurowe, Sztuczną Inteligencję, Internet Rzeczy, Rozszerzoną Rzeczywistość oraz analizę danych, aby dostarczać rozwiązania optymalizujące operacje i dające nowe możliwości rozwoju. Jego pasja do przygotowywania firm na przyszłość dzięki technologiom regularnie przekłada się na mierzalne efekty w zakresie efektywności, zaangażowania klientów i rentowności ich biznesów.
Oprócz swojej roli w Atos, Sławek jest uznanym naukowcem i liderem myśli w branży IT, często uczestniczącym w konferencjach, panelach i publikacjach branżowych. Jest zaangażowany w mentorowanie kolejnego pokolenia profesjonalistów IT oraz tworzenie środowiska, w którym innowacje mogą się rozwijać.
Witold Kurek
Senior Counsel, radca prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Witold Kurek
Senior Counsel, radca prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Specjalizuje się w doradztwie w zakresie transakcji finansowania, przejęć i fuzji oraz w doradztwie korporacyjnym. Zajmuje się prawem nieruchomości, inwestycjami budowlanymi oraz zagadnieniami ochrony środowiska. Doradza klientom w projektach inwestycyjnych, jak również w negocjacjach umów najmu powierzchni handlowej i biurowej. Obsługuje transakcje M&A oraz transakcje finansowania na rynku krajowym i międzynarodowym. Prowadzi bieżącą obsługę spółek w zakresie prawa cywilnego, prawa handlowego i prawa ochrony środowiska.
Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska
Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska
Absolwentka Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej
w Lublinie oraz Cambridge Institute for Sustainability Leadership.
Od kilkunastu lat związana z branżą chemiczną. Posiada bogate doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów z obszaru marketingu, komunikacji
i zrównoważonego rozwoju.
W swojej pracy stara się pogodzić potrzeby konsumentów z celami biznesowymi.
Marek Sulewski
Kierownik Obszaru Sprzedaży ds. Cyfryzacji, ABB Polska
Marek Sulewski
Kierownik Obszaru Sprzedaży ds. Cyfryzacji, ABB Polska
Od ponad 5 lat angażuje się w projekty transformacji cyfrowej. Początkowo wspierał klientów
w obszarze budynkowym w osiąganiu i poprawie efektywności energetycznej. Obecnie odpowiada za sprzedaż usług cyfrowych do polskiego przemysłu, w tym energetycznego, poszukując możliwości implementacji rozwiązań w zakresie zarządzania energią oraz wydajności i dostępności maszyn,
w tym diagnostyki predykcyjnej opartej na AI. Jest absolwentem SGGW i Politechniki Warszawskiej.
Jarosław Muczek
Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych, BASF Polska
Jarosław Muczek
Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych, BASF Polska
Dyrektor Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w BASF Polska. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Od ponad 15 lat w branży chemicznej.
Od 2009 roku w BASF Polska, początkowo 4 lata na stanowisku Marketing Managera działu Construction Chemicals. W latach 2012-2016 pracował w dziale AGRO BASF Polska jako Farm Approach & Service Manager zarządzając komunikacją, działaniami i programami marketingowymi dla kluczowych klientów BASF w tym segmencie i planowaniem nowych serwisów dla klientów rynku rolniczego w regionie Europy Centralnej.
W latach 2016-2018 Key Account Manager w dziale Chemicals odpowiedzialny za sprzedaż segmentu Alcohols & Solvents w regionie CEE (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja + kraje nadbałtyckie).
Od lipca 2018 roku zarządza działem komunikacji i relacji zewnętrznych w BASF Polska angażując się osobiście w działania CSR, relacje z instytucjami rządowymi, eventy z klientami, organizacjami biznesowymi i branżowymi oraz projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju.
dr inż. Antoni Migdał
Kierownik Grupy Badawczej Technologii Chemicznych, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Chemii Przemysłowej
dr inż. Antoni Migdał
Kierownik Grupy Badawczej Technologii Chemicznych, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Chemii Przemysłowej
dr inż. Antoni R. Migdał ukończył studia na Wydziale MiTO Politechniki Radomskiej, kierunek Materiałoznawstwo Produktów Naftowych (1999. Stopień doktora nauk chemicznych uzyskał w 2006 r. na Politechnice Warszawskiej). W Łukasiewicz – IChP zatrudniony od 2004 roku, obecnie na stanowisku Lidera Obszaru. Pasjonat chemii i technologii. Specjalizuje się w nowych technologiach i technikach w technologii i inżynierii chemicznej, katalizie, gospodarce cyrkularnej i wodorowej, recyklingu chemicznym, skalowaniu procesów chemicznych. Współautor 17 patentów i zgłoszeń patentowych, siedmiokrotny laureat konkursów i targów wynalazków. Wykładowca na Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych. Wychowanek nietuzinkowych mentorów: Adama Łuksy, Marka Marczewskiego, Jacka Kijeńskiego.
Piotr Mikusek
Dyrektor Biura Regulacji, Grupa Azoty
Piotr Mikusek
Dyrektor Biura Regulacji, Grupa Azoty
Prawnik i analityk regulacyjny. Menadżer ds. regulacji energetycznej w Grupie Azoty S.A. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Powołany na Koordynatora Grupy Roboczej „Stabilne otoczenie regulacyjne”, działającej przy Ministerstwie Klimatu i Środowiska, mającej wesprzeć wdrażanie celów Polskiej Strategii Wodorowej. Autor publikacji międzynarodowych i krajowych z zakresu prawa klimatycznego oraz regulacji energetycznych m.in. współautor komentarza do ustawy o efektywności energetycznej oraz ustawy o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Warszawskiego.
Otto Linher
Senior Expert, DG Internal Market, Industry, Enterprise and SMEs, REACH Unit, European Commission
Otto Linher
Senior Expert, DG Internal Market, Industry, Enterprise and SMEs, REACH Unit, European Commission
Otto Linher zajmuje się wdrażaniem strategii UE w zakresie chemikaliów na rzecz zrównoważonego rozwoju, a w szczególności planowaną zmianą rozporządzenia REACH. Wcześniej zajmował się wdrażaniem rozporządzenia REACH, w szczególności sprawami związanymi z udzielaniem zezwoleń, ograniczeniami i relacjami z Europejską Agencją Chemikaliów, aspektami konkurencyjności przemysłu chemicznego, klasyfikacją, oznakowaniem i pakowaniem chemikaliów, przepisami dotyczącymi odpadów oraz szeregiem innych spraw związanych z ochroną środowiska.
Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE
Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE
Zastępcą kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji w Krajowym Ośrodku Bilansowania i Zarządzania Emisjami oraz ekspert w Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych. Autor i współautor wielu publikacji dotyczących kosztów wdrażania i wpływu polityki klimatyczno-energetycznej na gospodarkę. Od 15 lat zajmuje się zawodowo kwestiami transformacji niskoemisyjnej, ochrony klimatu oraz handlu emisjami.
Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W czerwcu 2023 zasilił szeregi Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dołączając do Pionu Rzecznictwa i Legislacji, w charakterze Radcy ds. Regulacji.
Posiada piętnastoletnie międzynarodowe doświadczenie w zakresie analiz, rzecznictwa i tworzenia legislacji chemicznej, zdobyte podczas reprezentowania Polski, Europy Środkowo Wschodniej i Unii Europejskiej, na licznych forach międzynarodowych. Przekrojowe doświadczenie w dziedzinie prawodawstwa chemicznego zdobył, pracując w trzech różnych Departamentach Biura do spraw Substancji Chemicznych, oraz jako przedstawiciel Polski w Grupach Roboczych: Rady UE ds. Międzynarodowych Aspektów Ochrony Środowiska, Komisji Europejskiej, Agencji Chemikaliów (ECHA), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Konferencjach Stron Konwencji bazylejskiej, rotterdamskiej, sztokcholmskiej i Minamata.
Od 2013 roku koordynował pracę krajów Europy Środkowo Wschodniej, a od 2015 pełnił rolę wiceprezydenta organu zarządzającego Strategicznego Podejścia do Międzynarodowego Zarządzania Chemikaliami (SAICM), największego wielosektorowego globalnego porozumienia w zakresie zarządzania chemikaliami i odpadami, zrzeszającego wszystkie kraje członkowskie ONZ oraz liczne organizacje w tym UNEP, WHO, ILO, FAO,UNDP, UNITAR, OECD oraz Bank Światowy.
Był członkiem grup sterujących przygotowujących raporty zlecone przez Zgromadzenia Środowiskowego ONZ (Global Chemical Outlook), w celu uświadomienia decydentom politycznym kluczowej roli właściwego zarządzania chemikaliami i odpadami w zrównoważonym rozwoju.
Jako członek grup eksperckich WHO, UNEP i Europejskiej Agencji Chemikaliów, odpowiedzialny za przygotowanie wielu wytycznych i publikacji, między innymi dotyczących Rozwoju Prawnych i Instytucjonalnych Infrastruktur oraz Środków do Odzyskiwania Kosztów Narodowej Administracji dla Właściwego Zarządzania Chemikaliami (LIRA); strategicznego dokumentu WHO "Mapa Drogowa dla Chemikaliów", publikacji WHO dotyczącej podejść do tworzenia krajowych rejestrów chemicznych oraz wytycznych ECHA dotyczących Komunikacji w Zakresie Ryzyka.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Studiów podyplomowych z zarządzania chemikaliami, wykładowca Politechniki Krakowskiej, trener i konsultant w projektach budowania krajowego potencjału w zakresie zarządzania chemikaliami w krajach Europy Środkowo Wschodniej i Azji.
Pasjonat wzornictwa i gospodarki w obiegu zamkniętym, w wolnych chwilach lubi dawać rzeczom drugie życie.
Grzegorz Semerjak
Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe
Grzegorz Semerjak
Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe
Grzegorz Semerjak, Manager pokolenia X i Y z mocnym background'em inżynieryjnym, potrafiący płynnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie. Bogate doświadczenie w planowaniu kierunków rozwoju na poziomie strategicznym przedsiębiorstwa, budowaniu strategii produktowej firmy, zarządzaniu projektami technicznymi, inwestycyjnymi i sprzedażowymi.
W roku 2006 ukończył studia prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej. W roku 2009 ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania odpadami i substancjami niebezpiecznymi, a w roku 2014 z obszaru zarządzania projektami.
W roku 2019 ukończył studia MBA realizowane w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie. W latach 2019-2021 ukończył studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Obecnie jest Dyrektorem ds. Technologii i Rozwoju ORLEN Południe S.A., a także Członkiem Rady Nadzorczej Konsorcjum Olejów Przepracowanych – Organizacji Odzysku Opakowań i Olejów SA. w Jedliczu oraz Członkiem Rad Nadzorczych Biogazowni wchodzących w skład GK ORLEN Południe S.A. Od 2022 roku został również Członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego oraz Członkiem Zarządu Śląsko-Małopolskiej Doliny Wodorowej.
Maciej Szambelańczyk
Partner, WKB Lawyers
Maciej Szambelańczyk
Partner, WKB Lawyers
Ekspert w zakresie prawa energetycznego, w szczególności w obszarze odnawialnych źródeł energii.
Doradza klientom z branży energetycznej m.in. w kwestiach regulacyjnych, projektach restrukturyzacyjnych oraz przy inwestycjach w nowe źródła wytwórcze, w tym w akwizycjach i rozwoju projektów odnawialnych w Polsce.
Reprezentuje towarzystwa branżowe w pracach sejmowych dotyczących sektora energetycznego w szczególnością nad Prawem energetycznym, ustawą o OZE i jej nowelizacjami, oraz ustawą dotyczącą morskiej energetyki wiatrowej.
Współpracuje na co dzień z zespołem fuzji i przejęć, biorąc udział w transakcjach nabycia projektów OZE. Ściśle współpracuje także z zespołem ochrony środowiska oraz infrastruktury.
Zasiada we władzach Stowarzyszenia Prawników Prawa Energetycznego, członek Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej i Stowarzyszenia PV.
Rekomendowany w rankingu Chambers Europe, The Legal 500 EMEA oraz IFLR1000 w dziedzinie energetyki i zasobów naturalnych.
Jest autorem szeregu publikacji dotyczących sektora energetycznego, m.in. komentarza do ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz komentarza do ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Aleksandra Sutryk
Główna Specjalistka ds. Regulacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Aleksandra Sutryk
Główna Specjalistka ds. Regulacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Pracuje w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego od maja 2022 roku na stanowisku Specjalistki w Pionie Rzecznictwa i Legislacji. Na co dzień kieruje pracami Komisji Bezpieczeństwa i Techniki oraz Komisji Badań i Innowacji. Jest również zaangażowana w prace związane z analizą wpływu nowych przepisów UE na sektor chemiczny, rozwijanie strategii adaptacyjnych dla firm członkowskich oraz promowanie zrównoważonych praktyk. Ponadto jest autorką analiz i raportów statystycznych, a także odpowiada za monitorowanie danych, które są kluczowe w interpretowaniu trendów rynkowych i regulacyjnych. Jest absolwentką technologii chemicznej na Wydziale Chemii Politechniki Warszawskiej.
Joanna Adamska-Lindemann
Dyrektor Zarządzająca, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Joanna Adamska-Lindemann
Dyrektor Zarządzająca, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Absolwentka Wydziału Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS oraz kierunku Design Management – managing new product development na SGH, z ponad 13-letnim doświadczeniem w obszarze marketingu i komunikacji. Specjalizuje się w strategii rozwoju marek oraz wprowadzaniu innowacyjnych produktów na rynek. Zdobywała doświadczenie zawodowe, pracując dla międzynarodowych firm z branży FMCG, takich jak Philips Lighting, Danone i Nespresso. Po godzinach pracy angażuje się w projekt www.mycapitally.com – szyfrowany, osobisty tracker inwestycyjny, stworzony do monitorowania i analizowania wyników zdywersyfikowanego portfela inwestycyjnego, obejmującego m.in. akcje, ETF-y, nieruchomości, kryptowaluty oraz bardziej niestandardowe aktywa, jak sztuka czy udziały w startupach. Od 2022 roku współpracowała z ośrodkiem badawczo-rozwojowym IDEAS NCBR, gdzie aktywnie wspierała strategię komunikacji dotyczącej polskich badań w obszarze sztucznej inteligencji (AI). Od września 2024 roku pełni funkcję dyrektora zarządzającego w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego.
Miłosz Tomasik
Partner, Kancelaria Kozłowski Tomasik Oszczak
Miłosz Tomasik
Partner, Kancelaria Kozłowski Tomasik Oszczak
Miłosz Tomasik jest radcą prawnym z 12-letnim doświadczeniem zawodowym. W swej karierze od początku był zaangażowany głównie w pracę dla klientów z sektora energetyki konwencjonalnej i odnawialnej, przemysłu ciężkiego oraz branży wydobywczej.
Specjalizuje się w prawie ochrony środowiska, w tym w zagadnieniach dotyczących emisji przemysłowych, ochrony klimatu, oceny oddziaływania na środowisko, pozwoleń na korzystanie ze środowiska, zanieczyszczeń powierzchni ziemi, prawa wodnego oraz gospodarowania odpadami. Doradza również w kwestiach związanych z prawem budowlanym, zagospodarowaniem przestrzennym i gospodarowaniem nieruchomościami.
Od 2016 roku regularnie otrzymuje rekomendację indywidualną w prestiżowym międzynarodowym rankingu Chambers Europe w kategorii „ochrona środowiska”. Angażuje się także w akademicką działalność dydaktyczną związaną z prawem ochrony środowiska.
Katarzyna Zalewska
Head of sustainability expertise, Kantar Polska
Katarzyna Zalewska
Head of sustainability expertise, Kantar Polska
Ekspertka firmy Kantar Polska, która wspiera klientów w tworzeniu, adaptacji i wdrożeniach strategii zrównoważonego rozwoju dla marki opierając się na unikatowych analizach i danych Kantara globalnie (w ramach struktur globalnych Sustainability Transformation Practice) oraz lokalnie.
Konsultantka w obszarze, ściśle współpracująca z biznesem różnych sektorów, zwłaszcza retail, food, branża finansowa i farmaceutyczna.
Liderka polskiej edycji globalnego projektu Kantar Sustainability Sector Index.
Wykładowczyni na studiach MBA w całości poświęconych ESG na Uczelni Łazarskiego.
Współtwórczyni pierwszego w Polsce podcastu w całości poświęconego wyzwaniom zrównoważonego rozwoju w biznesie: #SUSCASTY by Kantar Polska.
Autorka i współautorka licznych publikacji w obszarze, m.in. Business Social Impact.
Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Sylwia Macura-Targosz
Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Sylwia Macura-Targosz
Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa autorskiego, IT oraz e-commerce. W swojej dotychczasowej praktyce doradzała przy licznych projektach z dziedziny IT, w tym w zakresie wdrożeń informatycznych, kwestiach licencyjnych, transferu technologii oraz w zagadnieniach związanych z twórczością pracowniczą. Doradza również klientom z zakresu regulacji ochrony konsumentów. Od strony prawnej wspiera klientów w projektach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i udostępnianiem danych generowanych przez urządzenia.
Specjalizuje się również w zakresie ochrony danych osobowych i prywatności. Pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych dla klientów oraz wspiera przedsiębiorców w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ponadto wspiera spółki polskie i zagraniczne w sprawach z zakresu ochrony danych oraz w zapewnieniu zgodności z przepisami prawa polskiego. Sylwia jest członkiem Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii.
Krzysztof Zuzański
Szef Projektu ds. Dekarbonizacji, Departament Rozwoju i Inwestycji, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn
Krzysztof Zuzański
Szef Projektu ds. Dekarbonizacji, Departament Rozwoju i Inwestycji, Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn
41 lat pracy w przemyśle chemicznym, w Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A. , w obszarze badań i rozwoju, produkcji, inwestycji, oraz zarządzania biznesem chemicznym.
Zaangażowany głównie w segmencie Oxoplast obejmującym produkcję syn-gazu, wodoru, aldehydów i alkoholi Oxo oraz plastyfikatorów. Zarządzał produkcją, koordynował i nadzorował prace badawcze, rozwojowe, modernizacyjne, inwestycyjne oraz optymalizacyjne w Oxoplast. Odpowiedzialny za nadzór i wdrażanie modernizacji instalacji Alkoholi Oxo polegającej na zmianie technologii oraz zwiększenie zdolności produkcyjnej o 70%
Jako Członek Zarządu oraz Dyrektor Strategii i Rozwoju był związany także z pozostałymi obszarami GA ZAK : z Agro (amoniak, kwas azotowy, nawozy) oraz Energetyką, między innymi nadzorował realizację i rozruch inwestycji - instalacji Kwasu Azotowego TKV.
Jako Manager Projektu realizował liczne projekty związane z produkcją amoniaku oraz alkoholi Oxo.
Wdrażał system Strategicznego Zarządzania Wartością opartego na Balanced Score Card, oraz Value Based Managment, kierował opracowaniem i wdrożeniem systemu motywacyjnego na bazie Balanced Score Card.
Kierował opracowaniem i wdrożeniem systemu monitorowania, kontroli i raportowania emisji gazów cieplarnianych (EU ETS)
W ostatnim czasie zaangażowany w zagadnienia związane z dekarbonizacją oraz nowymi technologiami.
Krzysztof Chmieliński
Radca, Departament Innowacji i Polityki Przemysłowej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Krzysztof Chmieliński
Radca, Departament Innowacji i Polityki Przemysłowej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
prof. UŚ dr hab. Mirosław Pawełczyk
Radca Prawny, Kancelaria Pawełczyk
prof. UŚ dr hab. Mirosław Pawełczyk
Radca Prawny, Kancelaria Pawełczyk
Profesor nadzwyczajny w Katedrze Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Prawa Konkurencji i Regulacji Sektorowej Ius Publicum w Warszawie (www.iuspublicum.pl).
Członek Rady Programowej Ośrodka Badań Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych, Członek Rady Programowej czasopisma „Radca Prawny”, Członek Rady Naukowej czasopisma „Zeszyty Naukowe Prawa Gospodarczego i Handlowego”. Członek zwyczajny Towarzystwa Obrotu Energią. Visiting Research Fellow przy Chinese-German Institute for Intellectual Property at Huazhong University of Science and Technology / HUST (Chiny, 2017-2020).
Ekspert Krajowej Rady Radców Prawnych w procesach legislacyjnych oraz Członek Zespołu Ekspertów, który opracowywał projekt „Konstytucji Biznesu”.
Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Własności Intelektualnej (www.iip.edu.pl). Arbiter w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego, sędzia Sądu Polubownego przy Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych. Arbiter ad hoc Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej oraz Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan. Członek Stowarzyszenia na Rzecz Gospodarki Energetycznej Polski (www.paee.org.pl).
Zasiadał w radach nadzorczych największych spółek sektora energetycznego, kolejowego, infrastrukturalnego oraz finansowego. Autor oraz współautor ponad 200 publikacji naukowych, m.in. z zakresu prawa gospodarczego, prawa konkurencji, prawa sektorów infrastrukturalnych, prawa własności intelektualnej oraz prawa rynku kapitałowego.
dr inż. Anna Kozera‑Szałkowska
Dyrektor Zarządzająca, Plastics Europe Polska
dr inż. Anna Kozera‑Szałkowska
Dyrektor Zarządzająca, Plastics Europe Polska
Dyrektor Zarządzająca Plastics Europe Polska od początku 2021 roku, z organizacją związana od 2007 r., gdzie jako Menedżer ds. Komunikacji odpowiadała m.in. za komunikowanie znaczenia tworzyw sztucznych jako materiału XXI wieku i ich roli w zrównoważonym rozwoju i gospodarce obiegu zamkniętego. Z wykształcenia chemiczka (doktorat w dziedzinie chemii polimerów uzyskała na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej), absolwentka Podyplomowego Studium Komunikacji Społecznej i Mediów, organizowanego przez Fundację Upowszechniania Nauki i Instytut Badań Literackich PAN. Doświadczenie zawodowe zdobywała również jako dziennikarz i redaktor prowadząca specjalistycznych miesięczników poświęconych tworzywom sztucznych, chemii gospodarczej i kosmetykom oraz ekologii, a także jako menedżer ds. techniczno-legislacyjnych w stowarzyszeniu branżowym branży FMCG.
Robert Adamczewski
Dyrektor ds. Rozwoju, European Energy Polska
Robert Adamczewski
Dyrektor ds. Rozwoju, European Energy Polska
Gdy tylko European Energy otworzyło swoje biuro w Warszawie w 2021 roku, Robert Adamczewski dołączył do zespołu jako Head of Development. Obecnie firma posiada 130 MW zainstalowanych mocy odnawialnych, 70 MW jest w trakcie budowy, a w fazie rozwoju znajduje się 5 GW projektów. Dzięki 13-letniemu doświadczeniu w branży odnawialnych źródeł energii Robert Adamczewski, wraz z polskim zespołem, bada perspektywy produkcji zielonych paliw, takich jak e-metanol i zielony wodór, w Polsce. Celem tych działań jest głęboka dekarbonizacja przemysłu ciężkiego, transportu oraz produkcji tworzyw sztucznych, opierając się na doświadczeniu duńskiego European Energy, które realizuje największą na świecie elektrownię produkującą e-metanol.
dr inż. Jarosław Piekarski
Ekspert, Krajowy Punkt Kontaktowy, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
dr inż. Elżbieta Pietrzykowska
Ekspert, Krajowy Punkt Kontaktowy, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Michał Kopeć
Zastępca Dyrektora, Biuro Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej, ORLEN
Michał Kopeć
Zastępca Dyrektora, Biuro Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej, ORLEN
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska oraz Finanse i Bankowość na Wydziale Nauk Ekonomicznych.
Laureat konkursu Fundacji im Nowickiego oraz Deutsche Bundestiftung Umwelt na najlepszą pracę magisterską w dziedzinie ochrony środowiska.
Swoje doświadczenie zawodowe budował w firmach doradczych Deloitte Business Consulting (w obszarze strategii), Marketplanet (w obszarze zakupów), Ernst & Young (w obszarze finansów i transakcji), w niemieckim instytucie Zentrum für internationale Entwicklungs- und Umweltforschung (w obszarze badań nad usługami w dziedzinie ochrony środowiska) oraz w firmach Orange Polska (w obszarze logistyki) oraz PGNiG SA (w obszarze zarządzania projektami i inwestycjami).
Obecnie zastępca dyrektora Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen SA gdzie z obszaru strategii odpowiada m.in. za wdrożenie dyrektywy CSRD w Grupie Orlen.
Sylvie Lemoine
Deputy Director General, Executive Director Industrial Policy, CEFIC
Łukasz Tomaszewski
Dyrektor Departamentu Odnawialnych Źródeł Energii, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Łukasz Tomaszewski
Dyrektor Departamentu Odnawialnych Źródeł Energii, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Bartosz Jagielski
Specjalista ds. Regulacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Bartosz Jagielski
Specjalista ds. Regulacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od maja 2024 roku zasila zespół Pionu Rzecznictwa i Legislacji w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego. Zajmuje się m.in. opracowywaniem stanowisk oraz materiałów merytorycznych dotyczących unijnych i krajowych regulacji istotnych dla branży chemicznej oraz monitorowaniem zmian regulacyjnych i analizą ich wpływu na przemysł chemiczny. Wspiera zespół Izby w analizach rynkowych i danych kluczowych dla branży. Przed dołączeniem do Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego w latach 2022-2023 pracował w Urzędzie Regulacji Energetyki jako specjalista w Wydziale ds. Aukcji i Rozliczania Energii Elektrycznej z Wysokosprawnej Kogeneracji w Departamencie Efektywności Energetycznej i Kogeneracji, gdzie zajmował się prowadzeniem postępowań administracyjnych w przedmiocie dopuszczenia wytwórców wytwarzających energię elektryczną w jednostkach kogeneracyjnych do udziału w systemie wsparcia w formie premii gwarantowanej. Ponadto w latach 2023-2024 zdobył doświadczenie zawodowe pracując w Ministerstwie Klimatu i Środowiska w Wydziale Krajowego Systemu Elektroenergetycznego Departamentu Elektroenergetyki i Gazu na stanowisku specjalisty ds. bezpieczeństwa, gdzie zajmował się zapewnieniem prawidłowej i sprawnej realizacji zadań w obszarze funkcjonowania Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE), w szczególności w zakresie rozwoju i funkcjonowania infrastruktury elektroenergetycznej oraz bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej, a także projektowania, wdrażania i monitorowania funkcjonowania przepisów ustawy Prawo energetyczne oraz polityki energetycznej państwa. Absolwent Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego z tytułem magistra na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne z specjalizacją bezpieczeństwo energetyczne, a także Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na kierunku Ekologiczny Transport Przyszłości.