Prelegenci IV TECHCO Forum
Dorothee Arns
Director General, European Association of Chemical Distributors
Dorothee Arns
Director General, European Association of Chemical Distributors
Dorothee Arns jest doświadczoną specjalistką ds. spraw publicznych i biznesu z ogromnym doświadczeniem w skutecznym kierowaniu organizacjami nastawionymi na zysk i organizacjami non-profit.
Jej kariera zawodowa w branży chemicznej rozpoczęła się w 1995 roku w BASF w Ludwigshafen w Niemczech, gdzie na przestrzeni lat zajmowała stanowiska kierownicze wyższego szczebla w różnych obszarach działalności BASF Chemicals, zwłaszcza w marketingu, sprzedaży, e-biznesie i kontrolingu.
W obszarze non-profit Dorothee Arns pełniła funkcję dyrektora wykonawczego Petrochemicals Europe w Cefic od 2013 do 2019 roku, a wcześniej, od 2006 do 2011 roku, pracowała jako dyrektor generalna European Solvents Industry Group (ESIG). Przez te wszystkie lata spędzone w Brukseli zbudowała rozległą sieć kontaktów w instytucjach UE.
1 czerwca 2019 roku została mianowana Dyrektorem Zarządzającym Fecc, Europejskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów Chemicznych.
Dorothee studiowała w Niemczech, Irlandii i Hiszpanii i posiada tytuły magisterskie z zarządzania biznesem oraz języków stosowanych i lingwistyki.
Erik Strückmüller
Regional Development Manager, Central Eastern Europe, Lanxess
Erik Strückmüller
Regional Development Manager, Central Eastern Europe, Lanxess
Od 2020 r. bezpośrednio współpracuje z Dyrektorem Grupy LANXESS w regionie EMEA i Dyrektorem Generalnym LANXESS w Europie Środkowo-Wschodniej na stanowisku Regional Development Managera. Jego praca skoncentrowana jest na wewnętrznych i zewnętrznych działaniach związanych z rozwojem biznesu, w tym na projektach ciągłego doskonalenia Business Intelligence, procesami wewnętrznymi i raportowaniem, komunikacją i marketingiem. Koordynuje platformę Cross Business Unit i Cross Country na poziomie EMEA w celu maksymalizacji potencjału portfela i synergii globalnej firmy z branży chemii specjalistycznej.
Agnieszka Skorupińska
Partner, Kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Agnieszka Skorupińska
Partner, Kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Agnieszka Skorupińska, adwokatka i partnerka prowadząca Praktykę Prawa Ochrony Środowiska i ESG kancelarii Rymarz Zdort Maruta.
Jest adwokatem z ponad piętnastoletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony środowiska, zasobów naturalnych, a także regulacjach z zakresu ESG. Doradza przedsiębiorstwom w aspektach regulacyjnych, postępowaniach sądowych, projektach inwestycyjnych oraz w aspektach środowiskowych transakcji nieruchomościowych, transakcji fuzji i przejęć oraz procesów finansowania. Przez ostatnie sześć lat współpracowała z międzynarodową kancelarią, gdzie kierowała Praktyką Prawa Ochrony Środowiska w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, a także koordynowała działania w zakresie ESG na poziomie Europy Środkowo-Wschodniej.
Jako doradca skutecznie doradzała m.in. spółkom z sektora energetycznego, chemicznego, budowlanego, gospodarki odpadami, FMCG, wodociągowego i kanalizacyjnego, odnawialnych źródeł energii, górniczego, samochodowego, odzieżowego, nieruchomościowego oraz spożywczego.
Z sukcesem od lat reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowych dotyczących prawa ochrony środowiska.
Agnieszka Skorupińska jest także przewodniczącą Grupy roboczej ds. stosowania Taksonomii przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii oraz wiceprzewodniczącą Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Jest również członkiem grupy wspierającej prace nad projektem europejskich standardów zrównoważonego raportowania (ESRS) dla giełdowych małych i średnich przedsiębiorstw przy EFRAG.
Rafał Frączek
Prezes, EKO-KONSULT
Rafał Frączek
Prezes, EKO-KONSULT
Rafał Frączek
Prezes EKO-KONSULT sp. z o.o. - firmy ekspercko-konsultingowej będącej częścią Grupy Technologicznej ASE. Wcześniej wieloletni dyrektor Działu Analiz Technicznych ASE. Doświadczony specjalista-praktyk, autor wielu ekspertyz i analiz z zakresu bezpieczeństwa, artykułów technicznych oraz prelegent konferencji naukowo-technicznych. Prowadził liczne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa wybuchowego, procesowego i funkcjonalnego. Kieruje i bezpośrednio nadzoruje wysokobudżetowe projekty doradczo-konsultingowe firmy EKO-KONSULT. Certyfikowany specjalista bezpieczeństwa funkcjonalnego (EXIDA-CFSP).
dr inż. Anna Zalewska
Advocacy Manager, BASF Polska
dr inż. Anna Zalewska
Advocacy Manager, BASF Polska
Wykładowca gospodarki cyrkularnej na Kierunku MBA ESG Uczeni Łazarskiego oraz na kierunku Prawo Ochrony Środowiska studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego.
Od 2017 roku Senior Ekspert w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego. W pionie Rzecznictwa i Legislacji specjalizowała się w zagadnieniach z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, zarządzania i klasyfikacji substancji i mieszanin chemicznych (REACH, CLP, Strategia CSS), szeroko pojętego bezpieczeństwa, a także regulacji związanych z ochroną pozycji konkurencyjnej przemysłu chemicznego, edukacją i kształceniem, badaniami i innowacjami, wsparciem obszaru ochrony środowiska. Była koordynatorem Komisji Bezpieczeństwa i Techniki PIPC, Komisji Badań i Innowacji PIPC oraz Forum ds. Klasyfikacji i Forum ds. Ochrony Przeciwpożarowej PIPC.
Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Wojskowym Instytucie Chemii i Radiometrii pracując na stanowisku Adiunkta jako specjalista w zakresie śladowej analizy substancji chemicznych metodą różnicowej spektrometrii ruchliwości jonów. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, doktor nauk chemicznych z zakresu Technologii Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwa Procesów Chemicznych. Specjalizowała się w zakresie wykrywania i analizy śladowych ilości substancji chemicznych. Brała udział w wielu konferencjach naukowych i branżowych. Autor licznych publikacji związanych z branżą chemiczną.
Od czerwca 2023 Advocacy Manager w BASF Polska odpowiedzialna za monitoring procesów legislacyjnych, współpracę z organizacjami branżowymi oraz administracją, a także z instytucjami europejskimi.
Tomasz Radomski
CEO & Head of Sales, Atos Polska
Tomasz Radomski
CEO & Head of Sales, Atos Polska
Tomasz Radomski ma ponad 25 lat doświadczenia w takich obszarach jak sprzedaż, IT, OT, wdrażanie nowych technologii informatycznych, cyberbezpieczeństwo, AI, ML, produkcja, logistyka, inwestycje, zarządzanie majątkiem. W Atos Poland od ponad dwóch lat, gdzie pełni funkcję Prezesa Zarządu.
Przed Atos, doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach jak Honeywell, IBM, PKN ORLEN i SGS, gdzie zajmował się zarządzaniem, sprzedażą i projektami związanymi z analizą i usprawnianiem procesów. Ponadto był odpowiedzialny za sprzedaż i wdrażanie oraz sprzedaż systemów klasy ERP, BI, EAM, jak również sprzedaż systemów klasy DCS i SCADA oraz rozwiązań dla cyberbezpieczeństwa i analizy danych.
Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna oraz uczestnik studiów doktoranckich na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej na kierunku Zarządzanie Produkcją i Transfer Technologii oraz London Business School - program dla menadżerów BUSINESS and INDUSTRY INSIGHT. Aktualny Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego
Grzegorz Semerjak
Grzegorz Semerjak, Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe
Grzegorz Semerjak
Grzegorz Semerjak, Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe
Grzegorz Semerjak, Manager pokolenia X i Y z mocnym background'em inżynieryjnym, potrafiący płynnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie. Bogate doświadczenie w planowaniu kierunków rozwoju na poziomie strategicznym przedsiębiorstwa, budowaniu strategii produktowej firmy, zarządzaniu projektami technicznymi, inwestycyjnymi i sprzedażowymi.
W roku 2006 ukończył studia prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej. W roku 2009 ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania odpadami i substancjami niebezpiecznymi, a w roku 2014 z obszaru zarządzania projektami.
W roku 2019 ukończył studia MBA realizowane w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie. W latach 2019-2021 ukończył studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Obecnie jest Dyrektorem ds. Technologii i Rozwoju ORLEN Południe S.A., a także Członkiem Rady Nadzorczej Konsorcjum Olejów Przepracowanych – Organizacji Odzysku Opakowań i Olejów SA. w Jedliczu oraz Członkiem Rad Nadzorczych Biogazowni wchodzących w skład GK ORLEN Południe S.A. Od 2022 roku został również Członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego oraz Członkiem Zarządu Śląsko-Małopolskiej Doliny Wodorowej.
Aleksander Śniegocki
Prezes, Kierownik ds. analiz ekonomicznych, Instytut Reform
Aleksander Śniegocki
Prezes, Kierownik ds. analiz ekonomicznych, Instytut Reform
Aleksander Śniegocki kieruje Instytutem Reform oraz nadzoruje prace analityczne skupione wokół polityki klimatycznej i transformacji energetycznej. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie realizacji ilościowych i jakościowych ocen wpływu polityk publicznych (m.in. w obszarze innowacji, rozwoju regionalnego, cyfryzacji, zrównoważonego rozwoju) oraz przygotowania dokumentów strategicznych. Aleksander Śniegocki skupia się na tworzeniu i zarządzaniu systemowymi projektami sprzyjającymi usprawnianiu polityki publicznej zarówno w Polsce, jak i krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Doświadczenie zdobywał poprzez wdrażanie krajowych i unijnych projektów badawczych, m. in. w ramach programu Horyzont 2020, oraz doradztwo na rzecz administracji publicznej i sektora prywatnego. Absolwent ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od 2014 r. jest członkiem zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Od 2016 roku Przewodnicząca Kapituły Programu „Odpowiedzialność i Troska” (Responsible Care).
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego m.in. odpowiada za: koordynowanie prac Działu Rzecznictwa i Legislacji, koordynowanie prac Komisji Środowiska, opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie ochrony środowiska i innowacji, współpracę z administracją rządową w zakresie legislacji unijnej i krajowej, koordynację działań związanych z realizacją Programu „Odpowiedzialność i Troska” współpracę z CEFIC w zakresie udziału w pracach kilkunastu grup roboczych dotyczących legislacji środowiskowej, innowacji oraz Programu Responsible Care.
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej z tytułem mgr. inż. specjalizacji Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja, a także Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenie w projektowaniu, obliczeniach i analizach inżynierskich instalacji technologicznych oraz sanitarnych.
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od czerwca 2013 stoi na czele najważniejszej instytucji reprezentującej sektor chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.
Ekspert sektora chemicznego z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego i petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej oraz w sektorze doradczym. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych.
Obecnie jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego (CEFIC), gdzie reprezentuje 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Zasiada w Zarządzie European Chemical Employers Group (ECEG), a także Advisory Board, organizacji World Refining Association.
Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą. Członek rad gospodarczych, programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych. Kawaler Honorowego Medalu
im. T. Sendzimira za szczególne zasługi dla ruchu innowacji w Polsce, wyróżniony Złotą Honorową Odznaką Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Autor licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
Doktor nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej. Absolwent Technologii Chemicznej na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku, Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał ponadto tytuł Master of Business Administration programu PL i University of Illinois at Urbana Champion. Ukończył Strategic Business Management Program na Harvard University Extension School.
Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska
Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska
Absolwentka Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej
w Lublinie oraz Cambridge Institute for Sustainability Leadership.
Od kilkunastu lat związana z branżą chemiczną. Posiada bogate doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów z obszaru marketingu, komunikacji
i zrównoważonego rozwoju.
W swojej pracy stara się pogodzić potrzeby konsumentów z celami biznesowymi.
dr Łukasz Wyszomirski
Partner, adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
dr Łukasz Wyszomirski
Partner, adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Wspiera klientów w przygotowaniu i realizacji złożonych projektów infrastrukturalnych, przede wszystkim z branży energetycznej, ze szczególnym uwzględnieniem morskiej energetyki wiatrowej i przy transakcjach przejęcia takich projektów. Doradza na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego: pozyskiwanie nieruchomości, uzyskiwanie pozwoleń i zawieranie umów (EPC, dostawy technologii, O&M). Specjalista w doradztwie prawnym w zakresie ochrony środowiska i gospodarki odpadami. Reprezentuje klientów w sporach w tym obszarze przed organami administracji i sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego, współautor kluczowego komentarza do Kodeksu postępowania administracyjnego.
Alicja Strzemieczna
Sales Director, Central Eastern Europe, Advantech Europe
Alicja Strzemieczna
Sales Director, Central Eastern Europe, Advantech Europe
Alicja Strzemieczna, jako Dyrektor ds. Sprzedaży w sektorze Industrial IoT w Advantech Europe, od 14 lat zajmuje się rozwojem firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Kształtując strategiczne kierunki w sektorach Smart City i Smart Manufacturing oraz posiadając 25-letnie doświadczenie w branży przemysłowej, kieruje się wizją uczynienia Advantech najbardziej rozpoznawalnym i zaufanym dostawcą w sektorze Industrial IoT w Europie.
Adam Juszczak
Ekspert w Zespole Klimatu i Energii, Polski Instytut Ekonomiczny
Adam Juszczak
Ekspert w Zespole Klimatu i Energii, Polski Instytut Ekonomiczny
Absolwent ekonomii, logistyki oraz informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie Łódzkim. Doradca w dziale klimatu i energii Polskiego Instytutu Ekonomicznego, gdzie zajmuje się analizami z dziedziny energetyki, zwłaszcza energetyki jądrowej. Asystent naukowo-dydaktyczny na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie kończy doktorat z tematyki wykorzystania big data w liczeniu inflacji. Wykładowca na studiach podyplomowych „Energetyka Jądrowa” w Szkole Głównej Handlowej. W przeszłości związany zawodowo z Narodowym Bankiem Polskim oraz firmą consultingowa Deloitte. Autor i współautor kilkunastu publikacji naukowych i raportów.
Dr hab. Joanna Kulczycka, prof. AGH
Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Zarządzania AGH, kierownik, Zakład Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią, Polska Akademia Nauk
Dr hab. Joanna Kulczycka, prof. AGH
Prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Zarządzania AGH, kierownik, Zakład Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią, Polska Akademia Nauk
Dr hab. Joanna Kulczycka, prof. AGH – prodziekan ds. Współpracy i Rozwoju Wydziału Zarządzania AGH oraz kierownik Zakładu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym w Instytucie Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią, Polskiej Akademii Nauk. Autor ponad 250 publikacji.
Uczestnik licznych komisji i rad w UE i kraju, m.in.:
- UNEP Resource Panel (2020-2024)
- Grupy Operacyjnej EIP Raw Material Komisji Europejskiej od 2017 r.
- Komitetu Zrównoważonej Gospodarki Surowcami Mineralnymi PAN (2016-2020, 2021-2024).
- Państwowej Rady Ochrony Środowiska (2021-2026)
Organizator wielu konferencji i warsztatów w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym i wykorzystania metody oceny cyklu życia do analiz wpływu na środowisko procesów i produktów. W 2009 r. otrzymała nagrodę III stopnia za wybitne krajowe osiągnięcia naukowo-techniczne – Prezes Rady Ministrów. Ma też dyplom – Dyrektora Górniczego I stopnia (2006), nadanego przez Minister Gospodarki, odznakę honorową za zasługi dla ochrony środowiska i gospodarki wodnej nr 1761 (2011) – Minister Środowiska raz Medal Komisji Edukacji Narodowej (2017), a także odznakę Honoris Gratia od Prezydenta Miasta Krakowa. Od 2013 r jest Prezesem zarządu Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu (Krajowego Klastera Kluczowego) oraz dyrektorem biura Instytutu Autostrada Technologii i Innowacji – wirtualnego instytutu wspierające współpracę nauki i biznesu.
Piotr Szkoda
Head of Business, Energy Industry Poland, ABB Polska
Katarzyna Marczuk-Pieńkowska
Counsel, Kancelaria Dentons
Katarzyna Marczuk-Pieńkowska
Counsel, Kancelaria Dentons
Katarzyna Marczuk-Pieńkowska, adwokat, counsel w warszawskim biurze kancelarii Dentons, jest członkiem Zespołu Ochrony Środowiska.
Specjalizuje się w prawie administracyjnym, w szczególności w prawie ochrony środowiska, prawie budowlanym i planistycznym. W swojej praktyce koncentruje się na zagadnieniach prawnych dotyczących oceny oddziaływania na środowisko (w tym z udziałem podmiotów i organizacji, których celem jest blokowanie inwestycji), prawa wodnego, pozwoleń zintegrowanych (IPPC), gospodarki odpadami, rekultywacji gruntów oraz projektów deweloperskich i infrastrukturalnych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu klientów w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych, jak i cywilnych. Uczestniczyła w przygotowywaniu licznych raportów due diligence, memorandum i opinii prawnych, z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska. Doradzała kluczowym graczom na rynku energii odnawialnej (w szczególności związanych z projektami w zakresie farm wiatrowych i biogazowni) oraz nieruchomości, w tym także w związku z ich udziałem w postępowaniach nieważnościowych oraz wznowieniowych w kontekście pozwoleń środowiskowych.
Łukasz Kordon
Business Manager, Evonik
Łukasz Kordon
Business Manager, Evonik
Absolwent Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskie na kierunkach Biotechnologia i Technologia Chemiczna. Od ponad 10 lat zajmuje się sprzedażą dodatków używanych w produkcji chemicznej. Pracował w takich firmach jak PCC Rokita S.A., PCC Exol S.A. i Azelis Poland Sp. z o.o. Obecnie reprezentuje Evonik Operations GmbH gdzie w Dziale Interface & Performance zajmuje się sprzedaż dodatków używanych między innymi w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Jednym z głównych obszarów jego pracy jest rozwój rynku recyklingu mechanicznego tworzyw sztucznych w Polsce.
Damian Danielewicz
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta, BASF Polska
Damian Danielewicz
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta, BASF Polska
Absolwent inżynierii chemicznej i procesowej na Politechnice Warszawskiej. W Dziale Chemii Przemysłowej i Rozwoju Klienta BASF Polska zajmuję się projektem ChemCycling® i wsparciem działów biznesowych.
Klaudia Cholewa
Adwokat, Senior Associate, Kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Klaudia Cholewa
Adwokat, Senior Associate, Kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Klaudia Cholewa, adwokat, senior associate oraz członek praktyki Prawa Ochrony Środowiska i ESG w kancelarii Rymarz Zdort Maruta.
Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony środowiska oraz w regulacjach z zakresu ESG. Doradzała klientom m.in. z branży gospodarki odpadami, budowlanej, energetycznej i chemicznej w aspektach regulacyjnych oraz reprezentowała klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowoadministracyjnych. Doradzała również w aspektach środowiskowych w procesach inwestycyjnych i w transakcjach oraz doradzała w zakresie zgodności działalności z regulacjami ESG oraz planowanymi regulacjami ESG.
Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w 2015 roku. Wpis na listę adwokatów uzyskała w 2021 roku.
Małgorzata Greszta
Partnerka Zarządzająca, CSR Consulting
Małgorzata Greszta
Partnerka Zarządzająca, CSR Consulting
Partnerka Zarządzająca CSR Consulting, ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju i Agendy 2030 – zawodowo związana z tematem od ponad 20 lat. Znalazła się na liście 25 polskich liderek zrównoważonego rozwoju ogłoszonej przez ForbesWomen. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu strategii i budowania kontekstu biznesowego dla aktywności ESG firm w Polsce. Pomysłodawczyni Kampanii 17 Celów i entuzjastka wspólnych projektów biznesu na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju. Inicjatorka Polskiego Paktu Plastikowego. Propagatorka nowych trendów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Uwielbia nowe modele i rozwiązania systemowe.
dr inż. Arkadiusz Majoch
Dyrektor, Dyrektor, Biuro Badań i Rozwoju Petrochemii i Rafinerii Przyszłości, ORLEN
dr inż. Arkadiusz Majoch
Dyrektor, Dyrektor, Biuro Badań i Rozwoju Petrochemii i Rafinerii Przyszłości, ORLEN
Absolwent studiów podyplomowych MBA w Warszawie na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2019 – Dyrektor Biura odpowiedzialnego za innowacje i rozwój nowych technologii, które obecnie koncentruje się na projektach RnD z zakresu core; w 2015 dołączył do PKN ORLEN jako Kierownik Zespołu ds. Paliw i Normalizacji. Posiada szeroką wiedzę w zakresie chemii organicznej i technologii produkcji dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w instytutach badawczych oraz w przemyśle. W trakcie studiów doktoranckich w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych zajmował się badaniami eksploatacyjnymi magazynowania paliw lotniczych oraz prognozowaniem jakości paliw po długim okresie przechowywania. Następnie, specjalizował się w tematach zrównoważonego wykorzystania surowców, rozwoju produkcji biopaliw i ich stosowania. Jako lider brał udział w kilku projektach międzynarodowych i krajowych, a szczególne osiągnięcia wiąże z projektem dedykowanym wdrażaniu nowych paliw ORLEN: Efecta i VERVA. Jest odpowiedzialny za Centrum Badawczo Rozwojowe ORLEN w Płocku, które jest miejscem testowania i przeskalowania technologii ORLEN.
Annick Meerschman
Innovation Director, Cefic
Annick Meerschman
Innovation Director, Cefic
Annick Meerschman jest dyrektorem ds. innowacji w Cefic. Do jej obowiązków należą m.in. kwestie gospodarki obiegu zamkniętego, recyklingu chemicznego oraz powiązanych z nimi programów innowacyjnych. Ponad 30 lat swojej kariery zawodowej spędziła w branży chemicznej, zajmując różnorodne stanowiska kierownicze w obszarach badań i rozwoju.
Annick Meerschman posiada tytuł magistra inżynierii chemicznej uzyskany na Uniwersytecie w Leuven w Belgii.
Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE
Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE
Zastępcą kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji w Krajowym Ośrodku Bilansowania i Zarządzania Emisjami oraz ekspert w Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych. Autor i współautor wielu publikacji dotyczących kosztów wdrażania i wpływu polityki klimatyczno-energetycznej na gospodarkę. Od 15 lat zajmuje się zawodowo kwestiami transformacji niskoemisyjnej, ochrony klimatu oraz handlu emisjami.
Piotr Mikusek
Manager ds. regulacji energetycznych, Grupa Azoty
Piotr Mikusek
Manager ds. regulacji energetycznych, Grupa Azoty
Prawnik i analityk regulacyjny. Menadżer ds. regulacji energetycznej w Grupie Azoty S.A. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Powołany na Koordynatora Grupy Roboczej „Stabilne otoczenie regulacyjne”, działającej przy Ministerstwie Klimatu i Środowiska, mającej wesprzeć wdrażanie celów Polskiej Strategii Wodorowej. Autor publikacji międzynarodowych i krajowych z zakresu prawa klimatycznego oraz regulacji energetycznych m.in. współautor komentarza do ustawy o efektywności energetycznej oraz ustawy o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Warszawskiego.
Renata Auchimik
Ekspert, Dział Regulacji, ORLEN
Renata Auchimik
Ekspert, Dział Regulacji, ORLEN
Ekspert w Dziale Regulacji ORLEN S.A. z prawie 20 letnim doświadczeniem w przemyśle chemicznym, w obszarach prawa międzynarodowego i polityki klimatyczno - energetycznej. Zaangażowana w działania lobbingowe na rzecz wsparcia konkurencyjności sektorów przemysłu energochłonnego w kraju i na poziomie unijnym. W Grupie Kapitałowej ORLEN S.A. odpowiedzialna za funkcjonowanie procesu zarządzania ryzykiem regulacyjnym oraz polityką zgodności regulacyjnej (compliance) w tematach związanych z EU ETS, CBAM oraz efektywności energetycznej.
Henrik Laursen
Deputy Head of Unit (Unit ENV.B2: Safe and Sustainable Chemicals), Directorate General Environment, European Commission
Henrik Laursen
Deputy Head of Unit (Unit ENV.B2: Safe and Sustainable Chemicals), Directorate General Environment, European Commission
Henrik Laursen pracuje dla Komisji Europejskiej jako zastępca kierownika działu Bezpiecznych i Zrównoważonych Chemikaliów w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska. Większą część swojej kariery zawodowej poświęcił kształtowaniu polityki UE w zakresie ochrony środowiska, zwłaszcza w dziedzinie chemikaliów. W latach 2015 – 2020 pracował w Sekretariacie Generalnym Komisji w obszarach koordynacji polityki i stanowienia lepszego prawa.
Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W czerwcu 2023 zasilił szeregi Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dołączając do Pionu Rzecznictwa i Legislacji, w charakterze Radcy ds. Regulacji.
Posiada piętnastoletnie międzynarodowe doświadczenie w zakresie analiz, rzecznictwa i tworzenia legislacji chemicznej, zdobyte podczas reprezentowania Polski, Europy Środkowo Wschodniej i Unii Europejskiej, na licznych forach międzynarodowych. Przekrojowe doświadczenie w dziedzinie prawodawstwa chemicznego zdobył, pracując w trzech różnych Departamentach Biura do spraw Substancji Chemicznych, oraz jako przedstawiciel Polski w Grupach Roboczych: Rady UE ds. Międzynarodowych Aspektów Ochrony Środowiska, Komisji Europejskiej, Agencji Chemikaliów (ECHA), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Konferencjach Stron Konwencji bazylejskiej, rotterdamskiej, sztokcholmskiej i Minamata.
Od 2013 roku koordynował pracę krajów Europy Środkowo Wschodniej, a od 2015 pełnił rolę wiceprezydenta organu zarządzającego Strategicznego Podejścia do Międzynarodowego Zarządzania Chemikaliami (SAICM), największego wielosektorowego globalnego porozumienia w zakresie zarządzania chemikaliami i odpadami, zrzeszającego wszystkie kraje członkowskie ONZ oraz liczne organizacje w tym UNEP, WHO, ILO, FAO,UNDP, UNITAR, OECD oraz Bank Światowy.
Był członkiem grup sterujących przygotowujących raporty zlecone przez Zgromadzenia Środowiskowego ONZ (Global Chemical Outlook), w celu uświadomienia decydentom politycznym kluczowej roli właściwego zarządzania chemikaliami i odpadami w zrównoważonym rozwoju.
Jako członek grup eksperckich WHO, UNEP i Europejskiej Agencji Chemikaliów, odpowiedzialny za przygotowanie wielu wytycznych i publikacji, między innymi dotyczących Rozwoju Prawnych i Instytucjonalnych Infrastruktur oraz Środków do Odzyskiwania Kosztów Narodowej Administracji dla Właściwego Zarządzania Chemikaliami (LIRA); strategicznego dokumentu WHO "Mapa Drogowa dla Chemikaliów", publikacji WHO dotyczącej podejść do tworzenia krajowych rejestrów chemicznych oraz wytycznych ECHA dotyczących Komunikacji w Zakresie Ryzyka.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Studiów podyplomowych z zarządzania chemikaliami, wykładowca Politechniki Krakowskiej, trener i konsultant w projektach budowania krajowego potencjału w zakresie zarządzania chemikaliami w krajach Europy Środkowo Wschodniej i Azji.
Pasjonat wzornictwa i gospodarki w obiegu zamkniętym, w wolnych chwilach lubi dawać rzeczom drugie życie.
Martyna Jankiewicz
Kierownik Projektów, PROZON Fundacja Ochrony Klimatu
Martyna Jankiewicz
Kierownik Projektów, PROZON Fundacja Ochrony Klimatu
Absolwentka Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna oraz Studiów Podyplomowych Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej. Od 2016 pracownik PROZON, w latach 2019-2020 na stanowisku Kierownika Laboratorium zarządzała pracą laboratorium analitycznego i wzorcującego. Posiada szerokie doświadczenie techniczne oraz legislacyjne związane z branżą chłodniczą i klimatyzacyjną.
Od 2018 roku związana z działem projektów, współtworzyła kilka projektów unijnych, m.in. COOLSPACES 4 LIFE, LEGAL HFC 4 LIFE. Skutecznie łączy wiedzę techniczną z podejściem biznesowym w realizacji projektów. Obecnie Koordynator projektów: Refrigerants LIFE Cycle – „Instalacja demonstracyjna do separacji odpadów mieszanin czynników chłodniczych” oraz RE-ELECTRO 4 LIFE –„ Wdrożenie modelu biznesowego gospodarki o obiegu zamkniętym do ponownego użycia zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego”.